Van de bank naar Santiago de Compostela

2 maart 2019 - Eindhoven, Nederland

Afgelopen zomer heb ik veel tijd doorgebracht op de bank, ik was geopereerd en moest hier ongeveer 6 weken van herstellen. De televisie was mijn grote vriend, want vooral in het begin had ik niet veel energie om andere dingen te doen, de temperatuur hielp ook niet echt mee, het was al weken boven de 30 graden. Juist toen was er een serie over de Camino te zien en het kriebelen begon! Voor ik het einde van de straat kon bereiken plande ik mijn eerste Camino. En nu is het 2 maart, nog een kleine maand en ik ga! Mijn rugzak is zo goed als klaar om te vertrekken, mijn schoenen goed ingelopen en -heel fijn- sinds deze week weet ik dat ik een nieuwe baan heb zodra ik terug kom van mijn reis. Beter had het niet gepland kunnen zijn.

Wat veel gezegd wordt over de Camino is dat je tot jezelf komt, dat het een spirituele reis is. Ik heb nogal wat te overdenken...er is veel gebeurd. Mijn lieve zus is een aantal jaar geleden overleden en kortgeleden ook mijn moeder. Ik ben vrij nuchter, maar op de een of andere manier zullen ze met me mee reizen, zoals ze ook in mijn dagelijks leven er altijd zijn. Straks heb ik alleen geen enkele afleiding, ik hoef alleen maar te lopen en een slaapplekje te vinden als mijn voeten het welletjes vinden. Ik verwacht daarom dat ze er extra voelbaar bij zijn.

Via dit blog kun je me volgen. Ik ga proberen elke dag verslag te doen van mijn belevenissen, maar beloof eigenlijk nog niets 😄. Als je je aanmeldt, ontvang je steeds een mailtje als ik een verslag gepost heb.

Wees welkom! Liefs, Monique

1. Dorette:
    11 maart 2019
    Lieve Monique. Ik vind het geweldig dat je deze uitdaging aangaat. Ik ben super trots op je. Heel veel succes en maak er een prachtige levenservaring van. Ik kijk uit naar je verhalen.
    Liefs Dorette.
  2. Men:
    11 maart 2019
    Zo gaaf dat je deze trip gaat maken. Trots op jou! 🙏🏽💪🏽 Maak er een geweldig onvergetelijke reis van! Ik ga je volgen, liefs! ☘️ X
  3. Judith:
    11 maart 2019
    Hoi Monique, wat een mooie reis ga je maken, letterlijk en figuurlijk.
    Je wens je heel veel plezier, sterkte en wandelplezier toe. Maak er iets moois van🥾⛰☀️🦋 Liefs van Judith
  4. Ingeborg:
    11 maart 2019
    Heel veel succes. Geniet er van😙
  5. Wil:
    Hoi Monique
    Heel stoer en knap dat je deze uitdaging aan gaat.Ik hoop dat het je veel moois brengt.
    Leuk om jou belevenissen te mogen volgen
    Liefs Wil
  6. Tiny:
    12 maart 2019
    Toi toi toi dat gaat goed komen. Heel veel succes. Graag ga ik je volgen.
  7. Jitta:
    13 maart 2019
    Ha Monique, het lijkt me een geweldige ervaring, heel veel plezier en sterkte bij de lange wandeltochten 🍀
    Ben benieuwd naar je verhalen.
    En een nieuwe baan bij terugkomst....goed gedaan! Groetjes Jitta 🙋🏻‍♀️
  8. Judith:
    17 maart 2019
    Heel mooi vooruitzicht! En leuk dat ik een onderdeel kon zijn van de voorbereidende wandelkilometers. Alvast alle goeds gewenst op jouw reis.
  9. Ton Buijs:
    20 maart 2019
    Hoi Monique
    Leuk heb zelf ook verschillende wandel tochten gemaakt wens je net zoveel plezier als ik gehad heb
  10. Martien:
    22 maart 2019
    Hoi Monique heel goed zouden meer mensen moeten doen. (Op z,n Brabants je komt verschillende mensen tegen) je leert veel andere mensen kennen, maar met zo,n lange tocht het meest je zelf. Met vr. gr. uit Son Martien.